Rocznik 2010. Decyzja juz podjeta - odwoluje sie od decyzji VW Group. Jutro pisze pismo i wysylam do Poznania. Bede walczyl o nowa klape. Pzdr
Ps. Bede informowal co i jak
Ja mam niestety podobny problem. Samochód jest pół roku po gwarancji, a przy lampkach wyszły parchy. Pojechałem do ASO, gdzie przygotowano dokumentację zdjęciową. Dzisiaj dostałem telefon, że mam przyjechać na ,,rozszlifowanie korozji'' i dopiero niej Skoda Auto Poland poda mi swoją decyzję. Obawiam się, że rozwalą mi blachę, po czym powiedzą, że klapę wyszpachlują i pomalują. A to półśrodek. Albo jeszcze gorzej, że ozwiercą czy rozszlifują i powiedzą ,,ale samochód po gwarancji i niech pan płaci np. za robociznę''. Co byście radzili? Zdjęcia parchów zamieszczam poniżej. Od zewnątrz i od wewnątrz.
Pojechałem do ASO, gdzie przygotowano dokumentację zdjęciową. Dzisiaj dostałem telefon, że mam przyjechać na ,,rozszlifowanie korozji'' i dopiero niej Skoda Auto Poland poda mi swoją decyzję.
no muszą przecież zobaczyć 'jak głęboko weszła' rdza
innej opcji nie ma
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
Wszystko rozumiem. Ale zastanawiam się na ile mocno uszkodzę blachę w samochodzie - by nie okazało się później, że po tym całym serwisowym frezowaniu dowiem się, że uznają np. tylko malowanie. To chyba taka ,,rzeźba w g....nie'' bo przecież na chłopski rozum tak wyżarty element jak na zdjęciach, aby pomalować trzeba najpierw wyszpachlować. Wcześniej wycinając rdzę. A szpachla na skrajach blachy to prowizorka jakich mało. Wykruszy się za kilka miesięcy. Albo wcześniej jak dostanie soli z drów. Mylę się?
Na czym w praktyce polega rozszlifowanie takiej korozji jaką widać na zdjęciach? Wycinają jakiś ,,zapas'', czy wiercą to jakoś? To skraj blachy, widać przekrojowo, że wszystko jest rude, co tam jeszcze sprawdzać?
Czy po takim zabiegu da się w ogóle zamontować ponownie oświetlenie tablicy i jeździć? Przepraszam za może naiwne pytania, ale wolę wiedzieć co mnie mniej więcej czeka. Przypominam, że auto mam po gwarancji więc pozostaje jakieś ryzyko takich działań ASO.
Kolego rozszlifuja i sprawdza wżery. Jak bedą malować to stają sie automatycznie gwarantem usługi na 24 miesiące. Przypilnuj tego żebyś dostał od nich kwit. Ale ze strony aso lepiej jest wymienić cała klapę na nowa bo wtedy gwarantem pozostaje SAP
ASO rozszlifowało i uznało wymianę klapy. Rdza po szlifie go gołej blachy nadal była obecna wokół obu ramek, ale pod parchem znacząco. U mnie powodem korozji, jak się wydaje, nie była woda z uszczelki wycieraczki. Ale woda dostająca się wprost przez lampki nad tablicą. Zastanawiam się na ile jetem w stanie zabezpieczyć to miejsce w nowej klapie, żeby za 3,5 roku znów nie oglądać tego samego zjawiska. ASO złoży klapę (cena w gwaranta to około 2,5 tysiąca za gołą klapę) i tyle. Nie będą się zajmowali zabezpieczeniem dodatkowym. Nowe lampki muszę sobie kupić sam Koszt w ASO to 60 złotych za 2 szt. Moje są całe uwalane w rdzy. Wątpię czy to da się domyć.
Jak mam egzekwować sprawę gwarancji na nowy element, bo chyba ta nowa klapa będzie miała teraz gwarancję? Czy stara klapa zostaje w ASO?
Zadzwonili z ASO i powiedzieli, że wkładają stare lampki, albo sam kupię nowe...Stare działają więc pewnie dlatego jest problem w wymianą na gwarancji. Cały osprzęt klapy jest przekładany. Napisałem właśnie maila do SAP, zobaczę co odpowiedzą. A jak odmówią to przed oddaniem do ASO wykręcę lampkę i spróbuję ją doczyścić? WD 40, czy coś innego na rdzę w lampce?
Styk lampki i blachy klapy wymaga dodatkowego uszczelnienia. W czasie jazdy w tym miejscu tworzą się silne zawirowania powietrza, które w czasie deszczu wciskają wodę między blachą a uszczelką do środka lampki. Dodatkowo mocne dokręcenie lampki powoduje, że na środku wygina się ona łukowato tworząc miejsce przecieku. Dodatkowo w tym miejscu wilgoć może się dłużej utrzymywać co sprzyja korozji.
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
U siebie na całą uszczelkę nałożyłem smaru syntetycznego. Nic innego wtedy nie miałem pod ręką jak wymieniałem żarówki a chciałem, żeby na chwilę było szczelniej. Silikon raczej się nie nada. Nie mam na razie pomysłu czym to uszczelnić.
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Miałem podobny problem z rdzą tylnej klapy. Poprzedni właściciel próbował zdemontowac światło stopu od zewnątrz..przez co plastik pękł i woda wlewała się do klapy, kupiłem nową lapmkę. Miejsce pod lampką oczyszczone, zaimpregnowane i uszczelnione.
Jedyny problem z otworkiem odpływowym(chyba) na dole klapy. Pomimo powtorzenia zabiegu jak spod swiatla, rdza dalej wychodzi..
Byłem w ASO z reklamacją perforacji blachy klapy. Zrobili foto, spisali. Zgłoszą to SAP jeżeli zrobię przegląd okresowy (wypadał w grudniu 2014). Zastanawiam sie czy koszt przeglądu w ASO nie będzie zbliżony do kosztu nowej klapy, która bym sobie sam kupił i wymienił za 2-3 lata. Po przeglądzie w ASO nie mam pewności ze SAP mi klapę wymieni.
Chyba się nie da. Żonie wyłazi w F2 wokół ramek. Szlag.....Faba 2010.
Musi być jakiś patent na zabezpieczenie !!! Sprawa nie tylko dotyczy skody ale prawie wszystkich samochodów grupy VW. U mnie jak narazie jest rudy nalot ale nie chce dopuścić do rozwoju dalszej korozji . Wcześniej miałem superb-a 1 i zaczęło się przy oświetleniu tablicy i doszło prawie do zagięcia klapy .
[ Dodano: Pią 23 Sty, 15 23:20 ]
Jak zdjąć tapicerkę klapy tak żeby nic nie połamać ? Jakie narzędzia będą mi potrzebne ?
tak na marginesie, jestem ciekaw czy w O3 tez będzie widoczny ten sam problem...trochę szkoda, że przez tyle lat nie potrafią sobie poradzić z taką błahostką :|
Komentarz